مدیرکل حفظ آثاردفاع مقدس استان البرز:

 امام خمینی (ره) مشعل‌دار آزادی و استقلال ملت ایران بود

سردار «اسلامی» به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، به تبیین شخصیت و ابعاد مختلف خدمات و برکات رهبر کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) مشعل دار آزادی و استقلال ملت ایران بود.
کد خبر: ۶۷۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰ - 01June 2024

 امام خمینی (ره) مشعل‌دار آزادی و استقلال ملت ایران بودسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، با اشاره به جایگاه والای امام خمینی (ره) در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام، اظهار داشت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و منادی وحدت و عزت ملت ایران بود.

وی افزود: ایشان با رهبری حکیمانه و ملکوتی خود، انقلاب شکوهمند اسلامی را به ثمر رساند و ملت ایران را از قید و بند استبداد و وابستگی به بیگانگان نجات داد.

وی ادامه داد:  امام راحل، سیره و مکتب نبوی را الگوی خود قرار داد و با اتکا به قدرت لایزال الهی و ایمان راسخ به مردم، ظلم و ستم را در کشور از بین برد و پرچم پر افتخار استقلال و آزادی را در ایران اسلامی به اهتزاز درآورد.

سردار اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در برابر ظلم و ستم هیچگاه سکوت نکرد و با شجاعت و قاطعیت در مقابل مستکبران ایستادگی کرد. ایشان با اتکا به ایمان راسخ خود، نهراسید و با صلابت تمام، مسیر انقلاب اسلامی را رهبری کرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) از درایت و تدبیر کم نظیری برخوردار بود؛ ایشان با هوش و ذکاوت خود، پیچیدگی‌های اوضاع سیاسی و اجتماعی را به درستی درک می‌کرد و بهترین راهکار‌ها را برای حل مشکلات اتخاذ می‌کرد والگوی تقوا و پارسایی بود. ایشان همواره در عمل به دستورات الهی کوشا بود و زندگی ساده و زاهدانه‌ای را در پیش گرفته بود.

وی گفت:  امام خمینی (ره) عاشق مردم ایران بود و همواره در جهت رفاه و آسایش آنها تلاش می‌کرد. ایشان به مردم ایمان داشت و از آنها به عنوان صاحبان اصلی انقلاب یاد می‌کرد.

سردار اسلامی در ادامه با اشاره به برخی از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در دوران رهبری امام خمینی (ره) افزود: ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) توانست پس از قرن‌ها از سلطه و نفوذ بیگانگان رهایی یابد و طعم واقعی استقلال را بچشد ودر سایه تعالیم امام خمینی (ره)، مردم ایران از آزادی بیان و اندیشه برخوردار شدند و توانستند بدون هیچگونه واهمه ای، نظرات و عقاید خود را ابراز کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره بر برقراری عدالت اجتماعی در جامعه تأکید می‌کرد. ایشان معتقد بود که ثروت و امکانات باید به طور عادلانه بین همه مردم توزیع شود و در دوران رهبری امام خمینی (ره) توجه ویژه‌ای به علم و دانش صورت گرفت و ایران در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تأکید بر ضرورت حفظ و ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) متعلق به همه ملت ایران است و ما وظیفه داریم با تبعیت از ولایت فقیه و ادامه راه امام راحل، حافظان دستاورد‌های انقلاب اسلامی باشیم و برای سربلندی و عزت هر چه بیشتر ایران اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار